رسپی, وبلاگ کالین

طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا یک غذای ترکیه‌ای لذیذ

بادمجان ۱

یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه در میان کشورهای مختلف، بادمجان شکم پر است. این غذای به دلیل داشتن انرژی و مواد غذایی مورد نیاز بدن، در رژیم غذایی گیاهخواری  وجود دارد. از آن‌جایی‌که طرز تهیه بادمجان شکم پر راحت است، قصد داریم امروز به تهیه آن بپردازیم. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، بادمجان شکم پر از غذاهای معروف ترکیه است. اما این غذا چطور درست می‌شود؟ برای آماده‌سازی آن به چه مواد اولیه‌ای نیاز است؟ در این دستور غذا با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا

  • بادمجان: ۳ عدد
  • گوشت چرخ کرده: ۴۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا: ۳۰۰ گرم
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • فلفل دلمه رنگی: ۱ فنجان خرد شده
  • قارچ: ۳۰۰ گرم
  • رب: ۱ قاشق غذاخوری
  • جعفری: ۲ قاشق غذاخوری خرد شده
  • سیر: ۲ حبه
  • روغن: ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا

برای شروع پخت این غذا ابتدا سراغ مواد اصلی می‌رویم. بادمجان‌ها را به دو نیم تقسیم کرده و با قاشق کمی داخلشان را خالی کنید و داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا ۳۰ دقیقه پخته شوند.
در مرحله بعدی سراغ پیاز بروید. شما غذایی را سراغ دارید که بدون پیاز خوشمزه شود؟ ما که هرچه خاطره و ذهنمان را زیر و رو کردیم، به غذایی نرسیدیم. پس چندتا پیاز را بردارید. در این مرحله پیاز را رنده کرده و در تابه‌ای سرخ کنید. کمی بعد از تغییر رنگ سیر رنده شده را اضافه کنید و به آرامی تفت دهید. در این مرحله از آماده‌سازی بادمجان شکم پر سراغ گوشت می‌رویم. پس از ۵ دقیقه از مخلوط شدن پیاز و سیر، گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه‌های دلخواه و رب اضافه کنید تا خوب سرخ شوند. برای پخت کامل گوشت کمی آب به تابه اضافه کنید و دمای تابه را روی شعله پایین قرار دهید.
در تابه دیگری قارچ‌ها را با دمای بالا تفت دهید تا آب نیاندازند. پس از آن‌که قارچ‌ها سرخ شدند، آن‌‌ها را به محتویات تابه‌ای که در آن گوشت پخته شده اضافه کنید. در این مرحله سراغ فلفل دلمه‌ای‌ها بروید و آن‌ها را به همراه جعفری به مخلوط اضافه کنید. پس از ۱۰ دقیقه شعله را خاموش کرده و داخل بادمجان‌ها را از محتویات تابه پر کنید.

فوت کوزه‌گری با پنیر پیتزا

در این مرحله از پخت بادمجان شکم پر باید سراغ پنیر پیتزا بروید. فوت کوزه گری این غذا استفاده از پنیر پیتزا روی مواد است. پس پنیر پیتزایتان را روی بادمجان‌ها ریخته و در دمای ۱۸۰ درجه فر قرار دهید. به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پنیر آب شود و طعم بی‌نظیری به وجود آید.
بعد از زمان گفته‌شده بادمجان‌ها را از فر خارج کرده و به همراه سس میل نمایید. برای تهیه سس بادمجان کبابی می‌توانید پوره گوجه فرنگی را به همراه کمی رب، فلفل سیاه، پاپریکا، و سیر تفت دهید و روی مواد بریزید.
نوش جان

با کالین مزه‌های زندگی را تغییر دهید

پیشنهاد ما برای پنیر پیتزای بادمجان شکم پر استفاده از پنیر پیتزای کالین است. ما در کارخانه کالین پنیر پیتزاهای متفاوتی را در بسته‌بندی‌های متفاوت ارائه می‌دهیم. بهترین پنیر پیتزا، مخلوطی از موزارلا و چدار است که در کارخانه کالین با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند. ما با ۲۰ سال سابقه در تولید محصولات لبنی کیفیت، طعم و عطر محصولات را تضمین می‌کنیم. در کالین نه تنها پنیر پیتزا و پنیرهای پروسس، بلکه پنیرهای طبیعی در طعم‌های متفاوت تهیه می‌شوند. تا به حال از محصولات کالین استفاده کرده‌اید؟

اگر تهران هستید، می‌توانید انواع پنیر پیتزا را از فروشگاه اینترنتی کالین مستقیم خرید کنید. ما محصولاتتان را برای شما ارسال می‌کنیم. تمام محصولات در فروشگاه مجازی کالین آماده خریداری و پذیرایی از شما هستند.

بازگشت بە لیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها