مقاله, وبلاگ کالین

انواع غذا با پنیر پستو

چیزبرگر با پنیر ورقه ای پستو

پنیر پستو یکی از جدیدترین محصولات کالین است که در سه نوع پنیر طبیعی، پنیر دیپ و پنیر ورقه ای به بازار عرضه شده است. این پنیرهای خوش‌طعم ایتالیایی به دلیل داشتن طعم و رایحه پنیر پارمسان، ریحان و سیر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در انواع غذاها، سالادها و ساندویچ‌ها هستند. اگر شما هم خرید پنیر پستو داشته‌اید و دوست دارید یک غذای خوشمزه با آن درست کنید، نگران نباشید! ما اینجا هستیم تا انواع غذا با پنی پستو را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

انواع غذا با پنیر دیپ پستو کالین

پنیر دیپ پستو کالین که در دو وزن ۱۰۰ و  ۸۰۰ گرم به بازار عرضه شده است، در انواع غذاها و فست فودها قابل استفاده است. در ادامه چند دستور غذا با دیپ پستو کالین را ارائه می‌دهیم.

۱.     پیتزا بوقلمون با دیپ پستو

مواد لازم:

نان پیتزا: ۱ عدد

گوشت بوقلمون: ۱ تکه

پیاز: ۱ عدد کوچک

سیر: ۲ حبه

پنیر موزارلا کالین: ۱ پیمانه

پنیر دیپ پستو کالین: ۱۰۰ گرم

نمک، فلفل و آویشن: به مقدار لازم

ابتدا گوشت بوقلمون را در پیاز و سیر خرد شده به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه های دلخواه کمی تفت دهید. بعد از تفت داده شدن، آن‌ها را در ظرفی بگذارید تا کمی خنک شود. سپس گوشت را به صورت تکه‌های مربعی خرد کنید.

فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا به خوبی گرم شود. سپس روی نان پیتزا پنیر دیپ پستو کالین بریزید و آن را به خوبی روی نان پخش کنید. حالا شروع به چیدن تکه‌های گوشت بوقلمون روی نان پیتزا کنید. در پایان می‌توانید کمی آویشن روی پیتزا بریزید و آن را داخل فر بگذارید.

۲.     استیک با دیپ پستو

مواد لازم

فیله گوساله: ۲ تکه استیکی

روغن زیتون: نصف فنجان

سیر: ۲ حبه

رزماری: ۲ شاخه

نمک و فلفل: به مقدار لازم

دیپ پستو کالین: ۱۰۰ گرم

ابتدا گوشت استیک را به همراه روغن زیتون کمی ماساژ می‌دهیم تا روغن در تمام بافت‌های گوشت نفوذ کند. سپس سیر را خرد می‌کنیم و به همراه رزماری و ادویه به گوشت اضافه کنید و با دست ورز دهید. در ظرف را بگذارید و آن را در یخچال قرار دهید. گوشت را حداقل به مدت ۱۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا به خوبی طعم بگیرد.

بعد از طعم دار شدن گوشت، آن را گریل کنید. برای گریل کردن نیاز به روغن ندارید. هر دو طرف استیک را به خوبی گریل کنید. اگر استیک را با حرارت کم و در مدت زمان طولانی گریل کنید، گوشت سفت و خشک می‌شود. گریل کردن استیک باید روی حرارت زیاد و در مدت کوتاه باشد تا استیک آبدار و خوشمزه باقی بماند.

در پایان، این غذای خوشمزه را داخل دیپ پستوی کالین بزنید و میل کنید.

۳.     رسپی پاستا با دیپ پستو

مواد لازم

پنیر پستو برای دیپ پاستا

پاستا فرمی: ۲۰۰ گرم

دیپ پستو کالین: ۱۰۰ گرم

فیله مرغ: ۲۰۰ گرم

گوجه گیلاسی: ۱۰ تا ۱۲ عدد

کره کالین: ۱۰۰ گرم

نمک و فلفل: به مقدار لازم

ویدیوی رسپی پاستا با پنیر دیپ پستو را در زیر مشاهده کنید:

ابتدا پاستا را در آب‌جوش می‌پزیم تا به خوبی نرم شود و سپس آن را آبکش می‌کنیم. فیله مرغ را با کره کالین تفت می‌دهیم و آماده برای اضافه شدن به پاستا می‌کنیم. دیپ کالین را به همراه نمک و فلفل و گوجه گیلاسی به پاستا اضافه می‌کنیم. در پایان، فیله مرغ را روی پاستا می‌گذاریم.

انواع غذا با پنیر ورقه ای پستو کالین

پنیر ورقه ای را می‌توان بهترین انتخاب برای خوش‌طعم کردن انواع ساندویچ‌ها دانست؛ پنیر ورقه ای پستو هم از این قاعده مستثنی نیست و در کنار ساندویچ‌ها و برگرها و همچنین در لازانیا طعم بسیار لذیذی به وجود می‌آورد. در ادامه با دستور پخت چند غذای خوشمزه با پنیر ورقه ای پستو آشنا می‌شویم.

لازانیا با پنیر ورقه ای پستو

مواد لازم

لازانیا ورقه‌ای: ۵۰۰ گرم

گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم

پنیر ورقه ای پستو کالین: ۱۸۰ گرم

قارچ: ۵۰۰ گرم

فلفل دلمه ای: ۱ عدد

پیاز: ۱ عدد

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا: ۴۰۰ گرم

آب لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری

آویشن: ۱ قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل: به مقدار کافی

روغن یا کره کالین: به مقدار کافی

مواد لازم برای تهیه سس بشامل لازانیا

آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری

کره کالین: ۵۰ گرم

شیر: ۲ لیوان

پیاز را به صورت نگینی خرد و سپس سرخ کنید. گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه می‌کنیم و بعد از کمی تفت دادن، فلفل و زردچوبه و نمک را به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم گوشت به خوبی سرخ شود. سپس فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و به گوشت اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم. سپس قارچ را به مواد اضافه می‌کنیم و کمی آب لیمو ترش به ترکیب می‌افزاییم. مواد را تفت می‌دهیم تا قارچ‌ها هم سرخ شوند.

مواد را به یک سمت تابه ببرید و سمت دیگر آن را برای سرخ کردن رب گوجه فرنگی باز کنید. بعد از سرخ شدن کامل رب، در ظرف را بگذارید تا مواد به طور کامل بپزند.

تا زمانی که مواد بپزند، به سراغ درست کردن سس بشامل می‌رویم. آرد را داخل یک تابه دیگر می‌ریزیم و کمی تفت می‌دهیم. کره را به آرد اضافه می‌کنیم و آن را به همراه آرد تفت می‌دهیم تا کاملاً یکنواخت شود. سپس شیر را گرم می‌کنیم و به مواد اضافه می‌کنیم و مرتب هم می‌زنیم تا گلوله گلوله نشود. تا زمانی که سس غلیظ شود آن را هم می‌زنیم. بعد از غلیظ شدن آن را در جایی می‌گذاریم تا خنک شود.

حالا به سراغ ترکیب گوشت و سایر مواد می‌رویم. آب این مواد باید کشیده شده باشد. زیر گاز را خاموش می‌کنیم تا این مواد هم خنک شود.

فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا قبل از گذاشتن غذا، گرم شود. ورق‌های لازانیا را در آب جوش بگذارید تا کمی نرم شود. مقداری سس بشامل را در ظرف قابل قرار گرفتن در فر می‌ریزید و یک ورق لازانیا روی آن قرار می‌دهید. حالا یک لایه نازک از مخلوط گوشت چرخ کرده را روی ورقه لازانیا می‌ریزید و آن را پهن می‌کنید. یک ورق پنیر ورقه ای پستو کالین را روی گوشت قرار دهید و سپس روی آن پنیر پیتزا بریزید. به همین ترتیب، دوباره یک ورق لازانیا روی مواد قرار می‌دهیم و مواد را روی لازانیا می‌ریزیم. سپس ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم. برای طلایی شدن روی لازانیا، آن را به مدت چند دقیقه گریل کنید.

رسپی چیزبرگر با پنیر ورقه ای پستو

مواد لازم

گوشت برگر: ۱۷۰ گرم

پنیر ورقه ای پستو کالین: ۱ عدد

گوجه فرنگی: ۱ عدد

پیاز قرمز کوچک: ۱ عدد

نمک و فلفل: به میزان لازم

نان همبرگر: ۱ عدد

ویدیوی رسپی چیزبرگر با پنیر ورقه ای پستو را در زیر مشاهده کنید:

برگر را روی زغال یا روی باربکیو کباب کنید. بعد از این که برگر را کامل پختید، پنیر ورقه ای پستوی کالین را روی آن قرار دهید تا کمی ذوب شود. در پایان برگر را به همراه گوجه داخل ساندویچ بگذارید و میل کنید.

انواع غذا با پنیر طبیعی پستو کالین

از پنیر طبیعی پستو علاوه بر استفاده روی میز مزه می‌توانید در انواع سالادها و غذاها هم استفاده کنید.

رسپی سالاد با پنیر طبیعی پستو کالین

مواد لازم برای سالاد با پنیر طبیعی کالین

سالاد با پنیر طبیعی پستو

کینوا: ۱/۲ پیمانه

پنیر طبیعی پستو کالین: ۱۰۰ گرم

ذرت: ۱/۲ بلال

گوجه خشک: ۱/۳ پیمانه

لوبیا سفید: ۱/۲ پیمانه

فیله مرغ: ۲۰۰ گرم

ویدیوی رسپی سالاد با پنیر طبیعی پستو را در زیر مشاهده کنید:

۲ پیمانه آب را داخل قابلمه بریزید و کینوا را داخل آن بریزید و روی شعله گاز بگذارید تا بجوشد. بعد از جوش آمدن آب، شعله گاز را کم کنید و در قابلمه را بگذارید تا به مدت ۱۵ دقیقه روی شعله ملایم بپزد. بعد از پختن، کینوا را آبکش کنید و در ظرفی بریزید. سپس لوبیا سفید پخته شده را به کینوا اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. دانه‌های ذرت کبابی شده را جدا کنید و به مخلوط کینوا و لوبیا اضافه کنید.

ریحان را خرد کنید و همراه با گوجه خشک به مخلوط کینوا اضافه کنید. فیله مرغ را برش بزنید و به سالاد اضافه کنید. در پایان پنیر طبیعی پستو کالین را خرد کنید و روی سالاد بریزید.

بازگشت بە لیست
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها